using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Forms; namespace WindowsFormsApp1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } Kula k = new Kula(); private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { float szer = panel2.ClientRectangle.Width / 2; float wys = panel2.ClientRectangle.Height / 2; k.setX(szer); k.setY(wys); k.setPromien((float)(Decimal.ToDouble(numericUpDown2.Value))); k.setPredkosc((float)(Decimal.ToDouble(numericUpDown1.Value))); timer1.Start(); panel2.Refresh(); } private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) { float szer = panel2.ClientRectangle.Width; float wys = panel2.ClientRectangle.Height; k.przesuwajKule(szer, wys); panel2.Refresh(); } private void panel2_Paint(object sender, PaintEventArgs e) { Graphics g = e.Graphics; g.FillEllipse(Brushes.White, k.GetX(), k.GetY(), k.GetPromien(), k.GetPromien()); } } public class Kula { private float promien; private float x; private float y; private float predkosc; public float GetPrzesuwanieX() { return przesuwanieX; } public float GetPrzesuwanieY() { return przesuwanieY; } public float GetX() { return x; } public float GetY() { return y; } public float GetPromien() { return promien; } public float GetPredkosc() { return predkosc; } public void setX(float x) { this.x = x; } public void setY(float y) { this.y = y; } public void setPromien(float promien) { this.promien = promien; } public void setPredkosc(float predkosc) { this.predkosc = predkosc; } public void setPrzesuwanieX(float przesuwanieX) { this.przesuwanieX = przesuwanieX; } public void setPrzesuwanieY(float przesuwanieY) { this.przesuwanieY = przesuwanieY; } public Kula() { } private float przesuwanieX = 5; private float przesuwanieY = 5; public void przesuwajKule(float rozmiarX, float rozmiarY) { if (this.GetX() + this.GetPromien() >= rozmiarX) { this.setPrzesuwanieX(this.GetPrzesuwanieX() * -1); } if (this.GetX() < 0) { this.setPrzesuwanieX(this.GetPrzesuwanieX() * -1); } if (this.GetY() < 0) { this.setPrzesuwanieY(this.GetPrzesuwanieY() * -1); } if(this.GetY() + this.GetPromien() >= rozmiarY) { this.setPrzesuwanieY(this.GetPrzesuwanieY() * -1); } this.setX(this.GetX() + this.GetPrzesuwanieX()); this.setY(this.GetY() + this.GetPrzesuwanieY()); } } }